Tendințe în diete în 2016

Andrei Vulpescu: Oamenii reacționează nasol atunci când le spui că slăbești mâncând! ‘Nu se poate’, ‘e imposibil’, ‘nu te cred’!

20 Aprilie 2016

Oamenii reacționează nasol atunci când le spui că slăbești mâncând! ‘Nu se poate’, ‘e imposibil’, ‘nu te cred’!

Nu mai spun că atunci când te văd că guști un pahar cu vin (sau două), sar ca arși – ‘nu ai voieeee’!

‘Ba am!’ – le răspund sec. În secunda aia, ochii lor se dilată a mirare. Pur și simplu nu înțeleg ce se întâmplă. Cum e posibil?
Și atunci le spun că ceea ce fac eu se numește stil de viață – acum doar în faza de construcție. Adică ceea ce mănânc acum voi putea continua și după cele 2 luni de ‘regim medical’.

Asta înseamnă stil de viață!

Altfel, ții un regim de o lună sau două, după care, în momentul în care ai ajuns la scopul dorit, sari în primul raft cu amandine.

Rezultatul? Te întorci de unde ai plecat!

Ceea ce fac eu, Otravă, Denis și Monica – prietenii mei – este un stil de viață; iar Alina Stoica știe cum să ne învețe să mâncăm corect, astfel încât să putem continua așa și după cele două luni.

Asta mi se pare cel mai important aspect. Să poți să continui.

Și, vă rog să mă credeți, suntem 4 oameni cu un stil de viață crâncen de dezordonat.

Ei bine, la vizita de luni de la Miko Life, m-am gândit să vorbesc cu Alina Stoica despre tendințele în diete-adică despre ce e la modă pe net și prin meniurile oamenilor.

“Primăvara/ vara există o preocupare intensă a oamenilor de a reveni la formele de sezon și atunci, oamenii apelează la internet. El este principala sursă de informare. Acolo găsesc diferite diete folosite de tot felul de vedete din lume. Partea proastă este că dietele nepersonalizate nu se potrivesc neapărat și profilului nostru” – mi-a spus Alina.

Iată câteva diete în trend și ce spune specialistul despre ele:

1. Dieta proteică
“Poate lăsa amprente negative, în special la persoanele care au probleme cu ficatul sau rinichii, aceste porți de eliminare a toxinelor. Ea nu este recomandată la aceste persoane, deși există rezultate bune obținute într-un timp foarte scurt. Din păcate, poate apărea sindromul de oboseală cronică, dar și modificări ale tubului digestiv – constipație, balonare etc. Dieta proteică nu este o dietă pe care să o adoptăm ca stil de viață echilibrat”.

2. Dieta cu ouă și portocale
“Este un regim la modă, dar restrictiv. Nu asigură substanțele nutritive de care avem nevoie în desfășurarea vieții noastre. Această dietă nu te ajută nici să slăbești și nici să te îngrași. Ba aș spune că te ajută să ai anumite carențe”.

 3. Diete vegetariene sau raw vegane
“Sunt la modă, te ajută, dar nu trebuie să fie restrictive. Dacă ai fost carnivor și mâine vrei să fii raw vegan, vor apărea foarte multe probleme de dezechilibru, mai ales mental. Orice trecere trebuie să fie ca urmare a unei discuții cu un specialist. Dacă nu ai un aport corect de vitamine și minerale, pot apărea mai multe carențe – te poți simți obosit, deși tu primești sursă de hrană vie. Dacă nu îți asiguri o varietate de produse, proteina este destul de greu de oferit organismului. Drept urmare, trebuie să introduci în dietă oleaginoase, avocado, semințe etc pentru a nu apărea probleme”.

4. Dieta cu carbohidrați
“Este o dietă care generează multe frustrări. Nu îți asigură un aport constant de vitamine și minerale. Nici aceasta nu este o abordare pe care să ți-o asumi ca stil de viață. Când vei reveni la stilul vechi de viață, pot apărea modificări în greutate imediat”.

Cam astea ar fi patru tendințe despre care mi-a vorbit Alina Stoica.

Ce recomandă ea?
Un regim de viață echilibrat, structurat pe baza piramidei alimentare, ceea ce înseamnă un regim alimentar care îți asigură cele necesare unei funcționări okay.

Eu asta fac! Slăbesc mâncând!

Rezultate? 3 kg jos în 2 săptămâni și jumătate și 5 cm eliminați de la curea (în celelalte zone cam 3-4 cm eliminați).

E super simplu să te obișnuiești cu regimul ăsta, chiar dacă, din când în când, mai ciugulești și ceva dulce. Ceva însemnând puțin.

Chiar dacă mai scap și un pahar două de vin! Sau chiar mai bine.

Chiar și așa, rezultate există. Și nu doar la mine, ci și la prietenii mei. Semn că acest regim dă rezultate. Nu toți mâncăm la fel. De ce? Pentru că nu suntem la fel, iar analizele de sânge ne-au particularizat regimul alimentar.

Sincer, chiar nu sunt pro regimuri făcute după ureche sau luate de pe net.

Voi?

Andrei Vulpescu

Articol preluat de la http://www.vulpescu.eu/2016/04/20/tendinte-in-diete-in-2016/