Rația alimentară a şcolarului

Nu putem vorbi despre sănătate fără a aminti și de rația alimentară. Alimentaţia şcolarului trebuie să fie cât mai variată, să includă o paletă cât mai largă de alimente. Aportul de nutrienţi pentru un şcolar trebuie să acopere necesarul pentru creştere şi dezvoltare, fiind mai ridicat, raportându-ne la un adult.

20 Ianuarie 2016

Nu putem vorbi despre sănătate fără a aminti și de rația alimentară. Alimentaţia şcolarului trebuie să fie cât mai variată, să includă o paletă cât mai largă de alimente. Aportul de nutrienţi pentru un şcolar trebuie să acopere necesarul pentru creştere şi dezvoltare, fiind mai ridicat, raportându-ne la un adult.

Necesarul energetic se calculează după formula: NE= 1000+100 x vârsta (ani).

De exemplu, pentru un copil de 6 ani, aportul caloric trebuie să fie de 1.600 kcal/zi, structurat astfel:
* Cereale integrale: 5 porţii/zi 
* Legume: două porţii/zi
* Fructe: două porţii/zi
* Lapte şi produse lactate: două porţii
* Surse de proteină (alimente bogate în proteine, de origine vegetală sau animală): carne, peşte, ouă, minimum o porţie/zi.