Cu ce inlocuim proteina animala?

Carmen Negoiță: "Dragii mei, bine v-am regasit! Asa cum va povesteam si in episodul anterior, am promis ca o voi aduce mai des pe Alina Stoica la mine in bucatarie. Daca tot am prins-o, am zis ca trebuie sa facem mai multe retete! Astazi vom vorbi despre o problema pe care multi dintre voi nu stiu sa o rezolve. Si anume.. cu ce inlocuim proteina animala?"

4 Aprilie 2017

Dragii mei, bine v-am regasit! Asa cum va povesteam si in episodul anterior, am promis ca o voi aduce mai des pe Alina Stoica la mine in bucatarie. Daca tot am prins-o, am zis ca trebuie sa facem mai multe retete! Astazi vom vorbi despre o problema pe care multi dintre voi nu stiu sa o rezolve. Si anume.. cu ce inlocuim proteina animala?
Multi au ales sa devina vegani, dar nu stiu exact cum anume sa isi suplimenteze doza de proteine, mai ales cei care merg la sala. Alina ne va invata astazi cateva retete pe baza de avocado, care este cel mai important aliment pe care il putem folosi atunci cand suntem vegani.

Alina Stoica: Avocado este intr-adevar un aliment complet, il numesc eu, pe care il putem introduce in alimentația noastra atat in varianta dulce, cat si in varianta sarata sau neutra.”

Astfel, am pregatit astazi 2 retete rapide si sanatoase in ambele variante. Eu bineinteles ca am pregatit partea dulce, pentru ca sunt mare fana, iar Alina s-a ocupat de salata gustoasa. Partea buna la cele doua retete este ca nu trebuie sa stai mult timp în bucatarie si beneficiezi de nutrienti din plin.

Pentru reteta de salata de fructe ai nevoie de:
Avocado
Banane
Mere
Rodie
Kiwi
Pere
Migdale
Nuci
Caju
Alune de padure
Goji (pentru o pata de culoare si vitaminizarea de dimineata)
Ce alte fructe se pot folosi: fructe de padure (zmeura, afine), mango, ananas, rodie

Pentru salata ai nevoie de:
Rucola
Apio (aport mare de vitamine si minerale, ajuta la reglarea problemelor sistemului limfatic)
Ardei kapia
Seminte de canepa (pentru un aport mai mare de proteine)
Seminte de chia (pentru un aport mai mare de colagen si proteine)
Lime/ lamaie pentru a oferi un plus de gust (se poate folosi si ghimbir)
Busoioc (pentru decor)

Asadar, ai aici 2 retete la indemana, usor de pregatit, pe baza de avocado, care este principalul inlocuitor al proteinei animale. De asemenea, semintele de canepa sunt o sursa bogata de proteina, asa ca le poti folosi cu incredere.

Alina Stoica: ,,Focusul este pe cantitatea de proteina pe care o avem in fiecare zi in alimentatia noastra atunci cand avem un antrenament sustinut, dar este o abordare gresita. Foarte important este sa avem o armonie in farfuria noastra, sa existe o armonie intre minte, trup si suflet, sa ne hidratam corect, sa sustinem un antrenament care sa aduca beneficii corpului nostru. Am putea chiar sa personalizam antrenamentul nostu; deobicei aici sunt mici probleme, din dorinta de a ne depasi pe noi sau pe altii mai bine spus.”

Ai aici lista cu toate alimentele pe care le poti folosi daca esti vegan si mergi la sala, iar corpul tau are nevoie de un aport mare de proteina: ciuperci, linte, mazare, naut, fasole, soia, nuci, caju, migdale, alune de padure, fistic, nuci braziliene, nuci macadamia, in, chia, susan, canepa, faina din aceste seminte, uleiuri presate la rece din oleaginoase si bineinteles avocado.

Speram sa incerci si tu acasa delicatesele pe care le-am pregatit astazi. Stii ce ai de facut: thumbs up daca ti-a placut si nu uita sa ne lasi comentariile si sugestiile tale. Ne revedem data viitoare cu retete foarte sanatoase si satioase!

Video Iuliana Popescu. Articol preluat de la carmennegoita.com

Puteți viziona întregul discurs al doamnei doctor Alina Stoica aici.