Cantitatea de apa recomandata zilnic se raporteaza la nevoile individuale

Zaharul, cafeaua si alcoolul deshidrateaza organismul si trebuie sa tinem cont de acest detaliu mai ales in timpul calatoriilor. Ne putem asigura un nivel optim de hidratare, racorindu-ne in acelasi timp, consumand apa plata/ carbogazoasa, la care adaugam lamaie, menta, soc, fructe sau legume proaspete (apa cu castravete sau apa cu fructe de padure este racoroasa si delicioasa). De asemenea infuziile  de plante (reci sau calde) au un efect benefic asupra organismului, sunt placute la gust si cu siguranta ne vor racori in zilele calduroase. 

28 Iunie 2017

In mod frecvent mesajele din media ne impun un aport fix de lichide, nefiind raportate la greutatea fiecaruia, la nevoile individuale, la efortul fizic depus peste zi, de analizele medicale etc.

  • Incepeti ziua cu 500 ml apa plata dimineata, bauta cu inghitituri mici.  
  • Nu beti apa in timpul sau dupa masa deoarece apa rece solidifica grasimile continute in alimentele consumate. 
  • Nu inculdeti in aportul zilnic de lichide bauturile carbogazoase, consumul de alcool, cafea si smoothie-urile.   

Asa cum propunem si incurajam un stil de viata personalizat adaptat la nevoile noastre individuale bineinteles ca si cantitatea de apa se raporteaza la greutate si se calculeaza dupa formula: greutatea individuala x 0,035; acesta fiind aportul de apa si ceai neindulcit la care se adauga apa consumata in timpul antrenamentelor sportive si in timpul expunerii la sauna.  

Simptomele ce indica gradul de deshidratare la care trebuie sa fiti atenti sunt:

  • urinare in cantitate mica
  • modificarea urinei (culoare inchisa, miros specific)
  • stare de oboseala
  • dureri de cap
  • stare de ameteala
  • gura uscata
  • senzatia de ochi uscati
  • pofta de mancare nejustificata
  • modificarea texturii pielii: lipsa de elasticitate, piele uscata, sensibila

Totodata, in sezonul cald este de evitat excesul de bauturi reci, cu adaos mare de gheata (caffe- frappe, suc cu gheata, ceai cu gheata) deoarece pot afecta tubul digestiv, blocand digestia, dar nici nu ne racoresc mai mult decat bauturile aflate la temperatura ambianta. Valoarea nutritiva a acestor bauturi este redusa, in schimb aportul de zahar si coloranti este foarte mare. Cu mic, cu mare, trebuie sa bem cateva pahare de apa, de la trezire si pana la culcare. Important este ce bem, dar mai ales cum bem. Pentru a beneficia de proprietatile terapeutice ale apei trebuie sa o bem cu inghitituri mici, in ritmul propriei respiratii. La evaluarile nutritionale observ adesea o deshidratare a organismului, chiar la persoane care au un aport de lichide corespunzator, cauza principala fiind modul in care este obtinut acest aport (nu beti pe nerasuflate).  

Deshidratarea ne poate pune sanatatea in pericol (colesterolul creste in organismul deshidratat) si determina si o reducere a nivelului de energie.

Zaharul, cafeaua si alcoolul deshidrateaza organismul si trebuie sa tinem cont de acest detaliu mai ales in timpul calatoriilor. Ne putem asigura un nivel optim de hidratare, racorindu-ne in acelasi timp, consumand apa plata/ carbogazoasa, la care adaugam lamaie, menta, soc, fructe sau legume proaspete (apa cu castravete sau apa cu fructe de padure este racoroasa si delicioasa). De asemenea infuziile  de plante (reci sau calde) au un efect benefic asupra organismului, sunt placute la gust si cu siguranta ne vor racori in zilele calduroase. 
 

Sa ne bucuram asadar de o sanatate a mintii, trupului si a sufletului !  
 
Armonie in farfurie !